söndag 10 februari 2013

Uppgift 7: Intervjua författaren


Gör en skriven, eller inspelad intervju med författaren som skrivit den bok du läst. Fråga ut hen om sitt liv och sitt författande. Om du väljer att spela in gör du det som en ljudfil eller pod-cast som sparas på Youtube. Därefter skriver du in en länk i din kommentar genom att kopiera in följande: <a href="LÄNKADRESSEN"> Min länk </a>
Du kopierar alltså in adressen till länken istället för den röda texten. Glöm inte att skriva en rubrik till din länk.

1 kommentar:

  1. Hej! Idag ska vi intervjua Mary Shelley

    - Vilken är din mest kända bok?
    - Det är Frankenstein, boken om att alla blev mördade av en varelse som en vetenskapsman skapat.

    - Hur fick den idén att skriva en sådan bok, som Frankenstein?
    - Jo det hände så här; Jag och ett par vänner berättade spökhistorier. På vägen hem gick jag och försökte tänka ut en historia men det gick inte. Jag gick och lade mig. Men sedan vaknade jag av att jag hade en otäck dröm. Den drömmen gjorde jag om till en bok. Om den skrämde mig så skrämmer den andra också, tänkte jag!

    - Jag vet inte om detta är okej att fråga, men hur dog din man?
    - Jo, Klart det är okej att fråga! Min mans båt kantrade i en storm nära Italiens kust. Min man sjönk med sitt fartyg och drunknade.

    - Vad gjorde du efter att din man dog?
    - Jag åkte tillbaka till England med min son och därefter fortsatte jag skriva böcker.

    Av: Katja Tchaplyguine

    SvaraRadera